Sidste ord - Skrevet af: salomon - Tirsdag, 05 Februar 2019 20:12
Alt er som det plejer, derfor skal vi også have en surf weekend på langeland i år, det det d. 27-28 april at vi skal mødes

Dato og tid er man 22. apr, 2019 17:42

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 46 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Vil du hellere bruge facebook end kitefyn
Ja 2%  2%  [ 1 ]
Nej 95%  95%  [ 39 ]
Ved ikke 2%  2%  [ 1 ]
Afgivne stemmer : 41
Forfatter besked
Stjerne bruger
Stjerne bruger
Brugeravatar

Geografisk sted: Bøjden
Måske skulle i gamle freestylere være lidt mere åbne over for kitere som også vil sejle uden at lave alverdens tricks. Nogle vil bare på vandet så ofte så muligt. Der kommer ofte næsten nedladende svar når nye spørger om større kites for at få mere tid på vandet. De gamle svarer ofte at det bare kræver øvelse (år) så bliver du lige så god som mig. Prøv at tænk tilbage til dengang i var begyndere, og husk hvor en større kite hjalp jer i gang. Pas på ikke at være for fokuseret på freestylere og små hurtige kites og husk at folk er forskellige, og ser det fede i i bare at komme på vandet.

Moderator
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense SV
Ikke uenig - men det er desværre også at skære de øvede over en kam! Jeg anbefaler altid at man starter med en større kite, så du vil også få mange forskellige råd.
Der vil altid være lidt en kæk tone når man har en masse der går op i noget med liv og sjæl og derfor syntes at f.eks foil er for gamle mænd. Jeg kender nok de fleste der skriver så tager det sjællendt super seriøst. Vi er mange forskellige surfere og der er plads til alle.

Men point taken! Forstår godt hvad du mener - og selvom ting måske er skrevet ironisk så er det skrevne ikke altid så godt til at formidle det sådan!

Super bruger
Super bruger

Geografisk sted: Nyborg
Som jeg skrev i den anden thread vil jeg også slå et slag for kitefyn, og prøve at blive endnu bedre til at skrive her. Siden fungerer rigtig godt når vi alle tager initiativ til aktivt at bruge den, og jeg håber stærkt at vi kan fortsætte at bruge dette forum.

Ekspert
Ekspert
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Morten Duus skrev:
Måske skulle i gamle freestylere være lidt mere åbne over for kitere som også vil sejle uden at lave alverdens tricks. Nogle vil bare på vandet så ofte så muligt. Der kommer ofte næsten nedladende svar når nye spørger om større kites for at få mere tid på vandet. De gamle svarer ofte at det bare kræver øvelse (år) så bliver du lige så god som mig. Prøv at tænk tilbage til dengang i var begyndere, og husk hvor en større kite hjalp jer i gang. Pas på ikke at være for fokuseret på freestylere og små hurtige kites og husk at folk er forskellige, og ser det fede i i bare at komme på vandet.

Jeg elsker stadigvæk Kitefyn, men vi har alle et ansvar.. Synes generelt tonen er godt, og synes folk har stor forståelse for at man bare gerne vil sejle, og ikke har lyst til alt muligt andet.. Men hører hvad du siger!!

Aktiv bruger
Aktiv bruger

Facebook eller kitefyn er for mig lidt ligegyldigt, jeg vil benytte stedet hvor der er flest brugere og hvor jeg føler det største fælleskab er..

I forlængelse til indlæg omkring nogle går for meget op freestyle/konkurrence og andre bare vil sejle, havde jeg her i i weekenden en virkelig god oplevelse!! Jeg var til mit første kitetour stævne/event på Farø!!
Jeg tilhører nok gruppen der bare vil sejle så meget så muligt i alle slags forhold og laver mildest talt ikke meget freestyle. Jeg var derfor en anelse skeptisk må jeg sige, da jeg egentlig ikke havde tænkt mig at stille op i freestyle, da jeg troede niveauet ville være meget højt og jeg ikke ville have min berettigelse mellem disse "gamle hardcore freestylere". Jeg blev dog overbevist om det stik modsatte, nemlig at der er plads til alle! Også folk som min kæreste og jeg der bare gerne vil dele det at kite sammen med andre med selv samme passion.
Men vi blev varmt modtaget af disse "gamle og ny freestylere" og oplevede det jeg elsker mest ved denne sport - et fælleskab og en åbenhed overfor hinanden man kun sjældent ser i dagens Danmark!! Vi hyggede os alle selv om der ingen vind var, alt sammen i en dejlig afslappet og dejlig stemning.
Jeg fik i weekenden et par nye surfer venner, som jeg nu er på fb med ;), men min pointe er, at jeg vil benytte det sted hvor det største fællesskab er, hvilket for mig pt er Kitefyn.
Jeg ville dog ønske vi alle kunne blive enige om at benytte det samme sted, hvor det så end er..

Moderator
Moderator
Brugeravatar

Bang skrev:
Facebook eller kitefyn er for mig lidt ligegyldigt, jeg vil benytte stedet hvor der er flest brugere og hvor jeg føler det største fælleskab er..

I forlængelse til indlæg omkring nogle går for meget op freestyle/konkurrence og andre bare vil sejle, havde jeg her i i weekenden en virkelig god oplevelse!! Jeg var til mit første kitetour stævne/event på Farø!!
Jeg tilhører nok gruppen der bare vil sejle så meget så muligt i alle slags forhold og laver mildest talt ikke meget freestyle. Jeg var derfor en anelse skeptisk må jeg sige, da jeg egentlig ikke havde tænkt mig at stille op i freestyle, da jeg troede niveauet ville være meget højt og jeg ikke ville have min berettigelse mellem disse "gamle hardcore freestylere". Jeg blev dog overbevist om det stik modsatte, nemlig at der er plads til alle! Også folk som min kæreste og jeg der bare gerne vil dele det at kite sammen med andre med selv samme passion.
Men vi blev varmt modtaget af disse "gamle og ny freestylere" og oplevede det jeg elsker mest ved denne sport - et fælleskab og en åbenhed overfor hinanden man kun sjældent ser i dagens Danmark!! Vi hyggede os alle selv om der ingen vind var, alt sammen i en dejlig afslappet og dejlig stemning.
Jeg fik i weekenden et par nye surfer venner, som jeg nu er på fb med ;), men min pointe er, at jeg vil benytte det sted hvor det største fællesskab er, hvilket for mig pt er Kitefyn.
Jeg ville dog ønske vi alle kunne blive enige om at benytte det samme sted, hvor det så end er..

ENIG - og fedt du deler din oplevelse af kitetour! :finga:
Det er som du siger med at benytte de fælleskaber hvor mange mødes, og her har både kitefyn og kitetour masser at byde på men kræver at nye som gamle involvere sig!

Site Admin
Site Admin
Brugeravatar

Kære Gutter og gutterinder, nye som gamle.
jeg har været en fast del af kite-miljøet på fyn i mange år lige siden 2003 :shock:

Sidste år flyttede jeg til Roskilde pga. famelielivet og arbejde.

Her på Sjælland foregår det faktisk kun via. FB. Der er 2 grupper jeg er med i, for at se hvor folk tager hen.
"tjekpoint" for surferne på vestsjælland
"hvor surfes der" som vistnok mest er køjenhavnerne som bruger.

jeg har mildels talt svært ved hurtigt og nemt ved at overskue hvor folk tager, da alle skriver et nyt indlæg hvor de tager hen. ud over disse nye indlæg, så opdatere FB hvis der kommer en ny kommentar. min erfaring er at det tager væsentligt mere tid at sætte sig ind i hvor folk surfer på hvilken dag. lidt ala det som var da folk blot oprettede nye emner på kitefyn, og ikke som nu hvor der bliver oprettet en dagstråd, for den dag som man gerne vil ud.

resultatet er at de fleste gange jeg er komme ud, er med en kollega som også kiter.

North Vegas 2013 i 10 & 12m2
North Jaime 2012 139x42
North Free Stylefish 2008

Stjerne bruger
Stjerne bruger
Brugeravatar

Geografisk sted: Bøjden
En væsentlig ting ved kitefyn er også, at der er mulighed for at købe /sælge grej, samt søge gode råd og fremvise/efterlyse mistet grej. Har selv handlet en del på køb/salg-siden med stor succes. Ofte til en god "kitefyn" pris.

Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugeravatar

Kitefyn - kender ikke andet!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Moderator
Moderator
Brugeravatar

Er der nogen der efter lang tids stilhed i denne tråd har fundet en bedre løsning. Syntes personligt det bliver sværere og sværere at finde nogen at surfe med. Skriver altid her og i en messenger gruppe, men ofte ikke meget liv begge steder. Nu kører jeg til Svelmø idag fordi der plejer at være nogen, men da jeg gjorde det sidste fredag var spottet tomt. Så måske er der bare ikke så mange på vandet når jeg kan.
Har samme behov som de sidste 16 år, nogen at surfe med gør det bare sjovere (og mere sikkert). Tænker vi er mange med samme behov. Så har nogen gode forslag så del endelig.

Stjerne bruger
Stjerne bruger
Brugeravatar

Geografisk sted: Brylle-City
Det var måske bare for koldt for det fleste i fredags... Jeg har været ud i onsdags med min forårsdragt og blev bare overrasket over at det var så koldt... den weekend før har jeg været med et par gutter i vestkysten og har været ud i min sommerdragt... det er måske bare derfor Kent... men ang. facebook synes jeg stadigvæk at det er meget upersønlig, men omvendt var da ikke mange ændringer her i vores lille forum... det er stadigvæk det samme folk som skriver ind.... og mange små grupper på whatsapp eller messenger. Jeg har også en lille gruppe på whatsapp som jeg har lavet to år siden... jeg har gjord det fordi mange har skrivet til mig ang. hvor jeg tage hen osv. og med tiden blev der mere folk som spurte hvor jeg tage hen osv. og jeg var bare træt at fungere som mellemmand...Vi er over 40 mennesker i gruppen og somme tider synes jeg det et stor belastning... ud af den ene gruppe blev da mange små grupper (fordi den ene kan ikke lige den anden osv. eller da er for mange udlænding som skriver på englisk fordi de er bare genert at skrive på dansk... osv osv)

Jeg synes bare at folk er efter en unike session at være alene eller med deres venner og har faktisk glemt at det er præsis alt det forskelige gutter på spotet gøre det meget unik. jeg synes stadigvæk vi skal beholde vores lille forum fordi det er stadigvæk den første mødested for nybegynder eller folk som er flyttet til fyn hvor de kan se hvor man tage hen.

"If you want to surf, you have to chase it...."

#TeamUnicorn

Gaastra Spark 2015: 7
Core XR4: 9, 12
Core XR5: 8, 15

Tlf: 2671 2325

Moderator
Moderator
Brugeravatar

Jeg kan heller ikke se et godt alternativ, men det at vi nu er spredt i en masse grupper er jo grundlæggende problemet.
Tænker måske problemet er at kitefyn er bygget til at blive brugt på en PC, kan bruges på mobil men ellers er der jo Tapatalk app'en som fungere fint.
Hvis nogen har et bud på et forum der kunne være mere samlende end idag så del endelig, behovet som jeg ved mange os har er at 1 sted kunne se hvor har andre tænkt sig surfe og hvornår.

Stjerne bruger
Stjerne bruger
Brugeravatar

Geografisk sted: Brylle-City
Hvordan ser det ud hvis man arbejder sammen med Kitemekka???? Siden er meget overskuelig hvis man skal se hvor andre tage hen... men jeg mangler lidt små kategorier på kitemekka feks. en diskusion og en køb og sælg kategori...

"If you want to surf, you have to chase it...."

#TeamUnicorn

Gaastra Spark 2015: 7
Core XR4: 9, 12
Core XR5: 8, 15

Tlf: 2671 2325

Aktiv bruger
Aktiv bruger

Hej.
Som udenlands dansker med tilhørighed til Fyn, har jeg gjort stor brug af kitefyn ved tidligere anledninger. Derfor også denne gang. Jeg synes nok der var en svag respons til mit indlæg, men så det som en følge af årstiden. Jeg har altid fået svar vedr. spot og aktivitet og er taknemmelig for det.
For mig er det fint at benytte enten det ene eller det andet forum, men vil gerne vide hvilken FB-gruppe jeg skal sende forespørgsel til. Er medlem i “hvor surfes der på Fyn” og skrev også der i går og fik ét reply der. Et reply er helt fint for mig, for jeg har ikke behov for tusindvis at surfe med, men ordsproget: “the more the merrier” har noget over sig. Derfor en opfordring: har du planer om at surfe er det fint om du svarer. Det gælder alle, for måske er det lige netop dit indlæg/svar som får en anden på vandet. Manglende svar skyldes måske at jeg er ukendt for de fleste og takker for dit reply på kitefyn, Dennis.
Er der forresten flere FB grupper, hvor surfere fra Fyn skriver om sine aktivitetsplaner?

Bruger
Bruger
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Kent Ejby skrev:
Jeg kan heller ikke se et godt alternativ, men det at vi nu er spredt i en masse grupper er jo grundlæggende problemet.
Tænker måske problemet er at kitefyn er bygget til at blive brugt på en PC, kan bruges på mobil men ellers er der jo Tapatalk app'en som fungere fint.
Hvis nogen har et bud på et forum der kunne være mere samlende end idag så del endelig, behovet som jeg ved mange os har er at 1 sted kunne se hvor har andre tænkt sig surfe og hvornår.

Kent er det ikke muligt at de notifikationer man kan få på email fra tapatalk at de kan komme med det samme, og ikke 11 dage efter at tråden er lavet (jeg har lige fået en email idag d. 16 om en fredagstråd d.5/4.).?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 46 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]