Sidste ord - Skrevet af: Kent Ejby - Lørdag, 29 September 2018 09:31
Husk at del dine surfplaner med resten af os! Sjovere at have andre at dele sin sport med!

Dato og tid er søn 16. dec, 2018 02:56

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Ny bruger
Ny bruger

Hej alle sammen

Da jeg arbejder i Nordfyns Kommune og kitesurfer i fritiden, er jeg blevet kontaktet i forbindelse med udvikle af området omkring Bogense havn - Nordfyns Kommune er interesseret i at skabe gode/bedre forhold for kitesurfere :)

Jeg holder for det meste selv til på Sydfyn og ved ikke rigtig, hvad der kan gøres for at forbedre forholdene i Bogense - Måske mere plads til opringning og launch?

Er der nogle, som ønsker at indgå i en dialog med havnefogden på Bogense havn, og som er bedre kendt på de kanter?

Vh. Mads Arvidsen

Stjerne bruger
Stjerne bruger
Brugeravatar

Geografisk sted: Brylle-City
Bogense var faktisk en af vores homespot sidste år... og så om forår var der jo stor udvikling med stranden som blev virklig rigtig pænt, og så kom da mere sand ind i lagunen dvs. ved normalt vandstand er da ikke mere end 20-30cm vand som er ikke sjov mere....faktisk farlig... Jeg har faktisk snakket med havnkontor i sommers men fik ikke rigtig response fra ham... Jeg tror også at de har ikke rigtig tænkt over det da de har planlagt det...

"If you want to surf, you have to chase it...."

#TeamUnicorn

Gaastra Spark 2015: 7
Core XR4: 9, 12
Core XR5: 8, 15

Tlf: 2671 2325

Ny bruger
Ny bruger

Geografisk sted: 5462 morud
Som Dennis skriver er vandstanden ofte problematisk [SMILING FACE WITH SMILING EYES]

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk

Super bruger
Super bruger
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
mda skrev:
Hej alle sammen

Da jeg arbejder i Nordfyns Kommune og kitesurfer i fritiden, er jeg blevet kontaktet i forbindelse med udvikle af området omkring Bogense havn - Nordfyns Kommune er interesseret i at skabe gode/bedre forhold for kitesurfere :)

Jeg holder for det meste selv til på Sydfyn og ved ikke rigtig, hvad der kan gøres for at forbedre forholdene i Bogense - Måske mere plads til opringning og launch?

Er der nogle, som ønsker at indgå i en dialog med havnefogden på Bogense havn, og som er bedre kendt på de kanter?

Vh. Mads Arvidsen

Hej Mads
Super fedt hvis der bliver taget aktivt hånd om at forbedre lagunen til vores fordel :)

Vandstanden: Vandstanden er ofte et issue ift. om man vælger Bogense frem for et andet spot, det kan blive ret lavt når tidevandet er ude, og dermed være mindre sikkert at sejle der.

Launch muligheder: Jo en bredere strand med mere plads ville da bestemt ikke gøre noget, da der på nogle dage godt kan være mange ude der.

Fiskerpæle/garn/stensætninger: Det 'værste' er dog når der er blevet sat garn ud.. Disse kan potientielt set være ret farlige, og dem har jeg da oplevet endog et par gange sat ud deroppe.
Det samme kan de små stensætninger på siden ind mod havneanlægget, jeg ved ikke om disse er til for at holde på bundforholdene (eller hvad ved jeg.) men det ville være bedre hvis de ikke var der.

Et "nice to have" mere end "need to have" (fra mit synspunkt) ville være at åbningen derude blev gjort mindre så der blev mindre chop derinde og mere fladt vand, vandudskiftningen skal selvfølgelig fortsat være stor nok til at der ikke bliver for stillestående vand som der bare går alger i om sommeren.
Pt sejler man mest, hvis man vil lave freestyle, oppe i det ene hjørne hvor vandet er mest fladt, så klumper folk sig sammen deroppe, hvis der blev mere skærmet for "bølger" ville man sprede sig ud over en større del af lagunen tænker jeg. :)

Ekspert
Ekspert
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense C
Jeg er fra nordfyn og alt sandende til da de lavede tangen og ændrede strømforholdende (Der har dog altid været lavvandet på den del af stranden). Jeg mener faktisk tilsandingen kan mærkes helt til Skåstrup - hvilket jeg har fået bekræftet af en fra digelauget i Skåstrup.

/Jens

Carl Lunds Vej 49
5000 Odense C
GSM: 60400196

The first rule of Kite Club is, you do not talk about Kite Club!
I would buy fly surfer before I rode another bow kite again

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]