Sidste ord - Skrevet af: mortenlyn - Mandag, 13 Maj 2019 18:13
Skåstrup er lukket ned som spot (vejen lukket for motortrafik). Nyt spot er 'Hugget', 400 m længere mod øst.

Dato og tid er lør 25. maj, 2019 22:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Ny bruger
Ny bruger

Jeg er formand for Ore Sogns Lokalråd ved Skåstrup, og vi er blevet opmærksomme på, at der er planer om at lukke vejen gennem skoven fra stenladen ned til parkeringspladsen for kørsel. Jeg går ud fra, at det vil være voldsomt generende for jer, og jeg vil høre, om I måske også vil lave en henvendelse til Nordfyns Kommune om sagen? Mvh Lars Greve

Ny bruger
Ny bruger
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Jeg har kontaktet Lars, samt sendt et brev til Nordfyns Kommune, hvor der begrundelses "ikke ønske om lukning af denne vej", samt ønske om nærmere dialog ift. dette kitespot.
Jeg følger op med kommunen og giver info her når der er nyt.

Moderator
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense SV
Super, tror det er rigtig vigtigt at Jer der bruger spottet ofte får involveret Jer. Mega godt spot, ville være meget ærgerlig at miste.
Sørg for at når i har fået noget dialog op at indrag Kbdk.dk som også er oprettet for at kunne hjælpe med sådanne sager.
Dejligt du har taget initiativ til at kæmpe imod.

Ny bruger
Ny bruger
Brugeravatar

Status efter god dialog med Nordfyns kommune:

Så længe grusvej ikke er markeret ”privat”, må grusvej og parkeringsplads bruges som hidtil, dvs. spottet må bruges indtil evt. skiltning kommer op.
Markeres grusvej ”privat”, er der kun tilladt cykling og gående.

Den nye ejer overvejer at bruge grusvej inkl. parkering privat, og da både grusvej og parkering er privat (privat ned til vandkant), er der desværre ikke noget kommunen kan gøre ift. lovgivning, dog vides det ikke pt. hvis og hvornår ejer ønsker at lukke ift. privat område.

Emne herfra har været rundt i kommunens div. relaterede afdelinger samt på dagsorden, bl.a. er kommunens ”lokalområde” også blevet gjort opmærksom, dette ift. evt. øvrige emner i fremtiden.

Herfra (inkl. Kbdk) sendes nu et brev til privat ejer, i håb på en positiv dialog til evt. løsninger, såfremt ejer ønsker at bruge grusvej og parkering privat.
Opfølgning følger når der er nyt, men så længe grusvej ikke er markeret privat må den bruges.

Super bruger
Super bruger

Geografisk sted: Odense M
Hej. Imponerende stykke arbejde du har udført Henrietta og skrevet på en måde, så det ikke kan misforstås.
God weekend. Claus A.

Stjerne bruger
Stjerne bruger
Brugeravatar

Geografisk sted: Brylle-City
Ja sådan er Henrietta :D Good job Henrietta ;godt

"If you want to surf, you have to chase it...."

#TeamUnicorn

Gaastra Spark 2015: 7
Core XR4: 9, 12
Core XR5: 8, 15

Tlf: 2671 2325

Ny bruger
Ny bruger
Brugeravatar

Så er der nu opsat et møde med den nye ejer, nu på mandag den 6/5, aften.

Til mødet deltager også ejerens repræsentant fra naboer/sommerhus område.
Jeg forventer at mødet kun er et info møde, vedr ejerens planer, og regner ikke med en konkret dialog her, da jeg forstiller mig dette evt kommer bagefter, og såfremt det nu bliver muligt ift. deres planer og ønsker.

Jeg har spurgt hvis det er ok, at jeg har en mere med mig herfra kb.dk, hvilket jeg dog mangler svar på fra ejeren pt.
Dette var tænkt til jer derude, -måske er der en der vil med..?, ellers tager jeg mødet alene.

Jeg giver ny info her, efter mødet.

Stjerne bruger
Stjerne bruger
Brugeravatar

Geografisk sted: Brylle-City
Du er verdens beste :prayer: :prayer: :prayer:

"If you want to surf, you have to chase it...."

#TeamUnicorn

Gaastra Spark 2015: 7
Core XR4: 9, 12
Core XR5: 8, 15

Tlf: 2671 2325

Ekspert
Ekspert
Brugeravatar

Geografisk sted: Nyborg
Godt arbejde Henrietta!

Nautic - Naish

Stjerne bruger
Stjerne bruger
Brugeravatar

Geografisk sted: Særslev, Nordfyn
Henrietta skrev:
Så er der nu opsat et møde med den nye ejer, nu på mandag den 6/5, aften.

Til mødet deltager også ejerens repræsentant fra naboer/sommerhus område.
Jeg forventer at mødet kun er et info møde, vedr ejerens planer, og regner ikke med en konkret dialog her, da jeg forstiller mig dette evt kommer bagefter, og såfremt det nu bliver muligt ift. deres planer og ønsker.

Jeg har spurgt hvis det er ok, at jeg har en mere med mig herfra kb.dk, hvilket jeg dog mangler svar på fra ejeren pt.
Dette var tænkt til jer derude, -måske er der en der vil med..?, ellers tager jeg mødet alene.

Jeg giver ny info her, efter mødet.

Ohøj Henrietta
Jeg er klar hvis du får brug for en mand mere på mandag! Alt efter ejerens planer, så skal vi have fat i den gode/sunde dialog, og det lyder som om du har grebet sagen helt rigtigt an :-) Jeg har aktivt brugt spottet siden jeg startede og er som 'lokal' også mere end almindelig interesseret i at vi får bibeholdt adgang til dette perfekte spot.
Der er også mange familier der nyder denne adgang til Dansk strand, da det her er noget helt andet end turist-Bogense og andre strande. For lokale i det nordfynske vil det helt sikkert være et meget savnet sted at kunne koble af og nyde naturen. Og dem der primært bruger adgangen er hvad jeg vil kalde 'Gode brugere af natur'.

mvh Morten Lyngsø
...ring/skriv på 20 95 03 63 hvis du har brug for hjælp eller info :D

"Kitefyn.dk, JA TAK. Skriv, skriv, skriv og lad os få et godt KiteForum"

Ny bruger
Ny bruger
Brugeravatar

Tak for jeres feedback her på tråden. Det varmer!
Og tak til Morten Lyngsø, for initiativ.

Morten er nu briefet på mine dialoger jeg har haft med kommunen og ejer, og sammen tager vi mødet på mandag.
Info kommer her, efter mødet.

Moderator
Moderator
Brugeravatar

Stærk indsats og super du gør det!

Sendt fra min Nokia 7.1 med Tapatalk

Stjerne bruger
Stjerne bruger
Brugeravatar

Geografisk sted: Otterup
Tak for din store indsats

Ny bruger
Ny bruger
Brugeravatar

Så har Morten og jeg deltaget i mødet med den nye ejer (ved mødet deltog også repræsentanter fra nabo-og lokalområdet).

Desværre bliver vejen helt lukket af for kørsel allerede her i maj måned.

Begrundelserne fra ejeren er mange: daglig affaldshåndtering, tyveri, ødelæggelser og misbrug af bla. skoven, alt for hurtig kørsel, kørsel udenfor vej, natkørsel og frygt for krybskytter. Alt dette påvirker og forstyrrer dyrelivet og naturen.
Deres ønske er at genoprette og bevare deres private areal, dyrelivet og naturen. Derfor denne beslutning om at lukke vejen af for motoriseret trafik.

Morten og jeg, inkl. de andre, fik vendt muligheder og føler at vi havde vi en god og ærlig dialog med ejeren. Vi kom med forslag til hvordan adgang til P-pladsen fortsat kunne bibeholdes, men desværre er ejerens afgørelse om forbud mod motoriseret kørsel endegyldig.

Dog er der stadigvæk surf og launch muligheder herude. For enden af Donnervej er der en stor parkeringsplads og god mulighed for launch. Dette spot er kun ca. 400 m væk fra nuværende spot, og vi vil snarrest sørge for tekst og billeder til kitefyn og kitemekka.

Donnervej, er flere gange brugt af Morten og for nogen tid siden blev spottet også testet af flere surfere, netop for at teste denne mulighed såfremt nuværende spot ville lukkes. Alle her gav grønt lys til surf og generelt gode forhold, så positivt set, er der stadigvæk surf mulighed herude, på trods vi alle er kede af at nuværende spot lukkes.

Nuværende Skåstrup-Spot må gerne fortsat bruges, men kan kun tilgås til fods fra grusvejen, Donnervej eller fra Skåstrup sommerhus parkering, (ingen bilkørsel er tilladt fra begge sider).
Ved jagt skiltes det på strand (et rødt skilt), og strandkant må bruges i denne periode (ligesom hidtil).

Donnervej arealet er kommunalt, og derfor vil jeg og nu også Morten:-), fortsætte dialogen med dem, for at styrke en generel opbakning til kitesporten og diverse spots på Nordfyn, fx forhøre mulighed for at få slået det høje græs der vil komme her når sommeren kommer (evt. kan nuværende ejer slå græs af et givet areal for launch).
Ejeren vil gerne støtte os op på en eller anden måde, lige med hvad havde vi ikke ideer til til mødet.. udover vi med et stort smil foreslog -et badehus og nu med varmt vand...;-).
Mødet blev afsluttet med respekterede ord herfra kitemiljøet.

Skåstrup må bruges så længe vejen ikke er lukket, og hvem ved hvad fremtiden bringer, tider og forhold ændres nemt og hurtigt i dag, og måske er det muligt for ny dialog en dag.... bla. forslog ejeren at mødes på ny om et år, og mere kage til mig og Morten ;-).

Til sidst en opfordring eller reminder til os alle:
-Kør altid pænt ned til alle spot. Vi er fulde af forståelse for det drive som de fleste af os har på vej til surf… men hurtig kørsel på grusvej er IKKE til vores fordel ved fremtidige snakke og forhandlinger om vores tilstedeværelse på de danske strande. Vi repræsenterer over 50% af trafikken når der er vind og vi påvirker derfor også dem der bor i husene ved tilkørslerne.
-Samle affald, da det påvirker naturen og dyreliv, udover det også giver udgifter til private/kommuner.

Se p-plads ved Donnervej her (dog markeres et andet vejnavn på linket her):
https://www.google.com/maps/dir//55.546 ... m2!4m1!3e0

Mvh Morten Lyngsø og Henrietta

Senest rettet af Henrietta tirs 07. maj, 2019 15:35, rettet i alt 1 gang.

Moderator
Moderator
Brugeravatar

Ok der var ikke meget at gøre med ny ejer. Super der er anden mulighed deroppe. Som gammel instruktør syntes jeg der lukker et fantastisk øve område, men det nye sted er jo også dejlig lavt.

Sendt fra min Nokia 7.1 med Tapatalk

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]